Péterfay Krisztina beszámolója a Toastmasters Summer Jam – Officer Trainings & Workshops-ról.
Javában benne vagyunk a nyárban. Amíg vannak, akik a vízparton hűtik le magukat és pihenik ki a heti fáradalmakat, mi, Toastmasters tagok ismerkedünk, izgalmas ismeretek tömkelegével gazdagítjuk önmagunkat és azon ötletelünk, hogyan tudnánk jobban működni, mint egyének s mint klub.
2019. július 13. egy olyan dátum, mely mélyen belém égett. Az első TLI (Toastmasters Leadership Institue and Officer Training), amin részt vehettem, képviselhettem a Saturday Toastmasters Club-ot, mint frissen megválasztott elnök. Nem is a cím számít, sokkal inkább az, milyen hozzáállással rendelkezünk: mi a víziónk, küldetésünk, miért jöttünk létre, mit akarunk hosszú távon elérni, s ezért mire vagyunk hajlandóak.
A TLI délelőtti részében egy olyan rendkívül interaktív workshop-on vehettem részt, melyben górcső alá vettük, melyek azok a területek, melyekben a klubunknak fejlődnie érdemes s melyek azok, ahol már most egy magas színvonalat képviselünk.
Büszke vagyok arra, hogy Magyarország egyetlen kétnyelvű klubját képviselhetem, s ráadásul az egyetlen klub vagyunk, mely szombat délelőttönként tartja a heti találkozóit. Mindemellett büszkeséggel tölt el tagjaink lelkesedése és érdeklődése, hiszen a folyamatos fejlődés mellett tettük le voksunkat. Sőt, egy tiszteletbeli taggal is büszkélkedhetünk, Picurral, a barátságos tacsival, aki mindenki kedvence.
Délután folytatódott a móka, kacagás, hiszen mindenki szája-íze szerint választhatott négy magyar és négy angol nyelvű workshop közül.
Izgalmas felhozatallal kecsegtetett a TLI szervező bizottsága, melyért ezúton is hálásak vagyunk.
Esetenként nehéz is volt meghozni a döntést, melyikre is menjünk, ámbátor, mint tudjuk, döntést hozni tudni kell az élet minden területén. J
Megadatott számomra az a nagyszerű lehetőség, hogy ezen a napon csatlakozott hozzánk egy kedves barátom, Csaba, aki a mentorának is választott, ezért nem volt kérdés számomra, hogy az angol nyelven tartott „Mentoring by personality types” worskhop mellett tettem le a voksomat első körben. Lippner Tamás, a DISC személyiségtípusokról mesélt nekünk nem is akárhogyan. Természetesnek vettük azt, hogy a Toastmasters keretén belül diskuráltunk meg felmerülő eseteket, melyek azonban más területekre is átvihetők. Tudtad, hogy nem csak egyszínűek vagyunk? Hiszem a sokszínűség embereként, ahogy az élet nem fekete és fehér, az sem mindegy, hogyan állunk hozzá társainkhoz.
- Téged mi motivál?
- Miért csatlakoztál a Toastmasters közösséghez?
- Mit szeretnél elérni?
- Hogyan tudjuk kölcsönösen támogatni egymást, hiszen a mentor és a mentee egyaránt 50% munkát tesz bele a közös munkába.
- Legyenek tiszta célok, határidőkhöz kötve!
- Legyen akcióterv, ami alapján együtt dolgoztok.
- Ötleteljetek témákról és valósítsátok meg a beszédeket.
Volt egy elképzelésem arról, hogyan tudok motiválni s most ez az elképzelésem egy tisztább irányt kapott, amiért hálás vagyok.
CsapatdinaMÓKA, avagy hogyan tudunk másokkal együtt dolgozni, csapatban? Benedek Pedro játékos formában mutatta meg nekünk, mi módon érdemes kommunikálnunk. Kérdezz, kérdezz, kérdezz. Egy barátomtól hallottam, hogy az emberek nem kérdeznek s sokan nem is tudnak kérdezni. Márpedig amennyiben meg szeretnénk ismerni a másik személyt, érdemes kérdéseket feltennünk.
Ám az sem mindegy, mifélékkel operálunk.
- Nyitott
- Zárt
- Tükröző
- Hipotetikus
- Alternatív
- Pontosító
- Szuggesztív
Van, hogy nem a legkönnyebb meggyőzni a másikat arról, amit szeretnénk. Hisz lehetséges, hogy amit szeretnénk, arról úgy gondoljuk, az a másiknak is jó lesz. De biztos ez? Mi lenne abban az esetben, ha közös megállapodásra jutnánk?
- Most ez, következő alkalommal az.
- Vagy Te ezt csinálod, én azt.
- Vagy egy teljesen más dolgot kezdünk el..
Megannyi lehetőség közül választhatunk.. s mégis a legfontosabb, ami mindennek az alapja, a kommunikáció. Egy kedves ismerősömtől, Kreutz Zsolttól, aki közel 20 éve dolgozik kommunikációs trénerként hallottam a következő mondatot: „Válaszd mindig a kommunikációt.”
Vajon eleget kommunikálunk? Vajon a mennyiség és a minőség is megvan?
Azonnal hasznosítható visszajelzést kaptam ezen a workshop-on is, melyet az izgalmas feladatok alapoztak meg. Hálám érte.
Sikeres projektek, könnyen ahogy Somogyi Balázs tartja.
Mert mi is a projektmenedzsment, ha nem maga az élet? A projektek azon események, melyek határidőhöz kötöttek, vannak célok, feladatok, felelősök, pénzügyileg is át van gondolva. Ötletelés → Tervezés ← Kontrol → Végrehajtás → Zárás mind a részét képezi. Azért is érzem azt, hogy jó döntést hoztam ezzel a workshop-pal is, mert a Toastmasters-en kívül is megjelennek projektek az életemben, s jó tudni, vannak olyan eszközök, melyek meg tudják könnyíteni a csapat együttműködését, a feladatok delegálását és az utókövetést.
Van értelme belevetni magunkat bármibe is tervezés nélkül?
Abban hiszek, hogy az ötletelés és a tervezés minden egyes fázisban erőteljesen megjelenik és ezért érdemes komolyan vennünk. Köszönet Balázsnak, amiért hétköznapi nyelvezettel megmutatta a projektmenedzsment svájci bicskáját számunkra.
PR tuning.. vagyis mi fán terem a külső kommunikáció? Denisa Haarova, Valahovits Szilvia és Kuzsel Balázs arról beszélt nekünk, hogyan tudjuk hatékonyan kialakítani a kapcsolatot a közönséggel.
Vannak vendégek a klub találkozókon, like-olják a facebook posztokat, netán hozzá is írogatnak esetenként az érdeklődők? Mi kell ahhoz, hogy érdeklődőből vendég, vendégből tag legyen?
Természetesen a kommunikáció. Alapozva az előtte lévő projektmenedzsment workshop-ra, a PR és a marketingkommunikáció is végezhető ezzel a szemlélettel. Hiszen a több kiáramlás eredménye a több beáramlás.
Mennyiségből lesz a minőség. Minél több emberhez szólunk arról, milyen értékkel bír számunkra a klub, a Toastmasters, a közösség, mit tanulunk, miben fejlődünk, mi az okunk a csatlakozásra, annál több embernek tudunk értéket teremteni. Hisz ki tudja, lehet, hogy ami esetleg a szomszédnak épp nem érdekes, vagy nem aktuális, a szomszéd szomszédjának lehet, hogy pont az.
A jó PR alapja a statisztika. Ismerni érdemes a közönséget, akit megszólítunk, tudnunk kell, mit érdemes nekik kommunikálnunk s mint olyan, folyton fejleszthető.
Nem úgy születtünk, hogy az első szavunk rögtön egy jégtörő beszéd lett volna s nem úgy született a klub sem, hogy azonnal tudtuk volna, milyen módon érdemes bevonzanunk a leendő tagjainkat. Mindent folyamatosan tanulunk s a PR pont egy olyan rész, ahol mindig lehet újat találni a Nap alatt.
Hálával tölti el szívemet, hogy csodálatos emberek gondolatait hallgathattam, ötletelhettünk és játszhattunk közösen, hiszen minden egyes alkalom többé tesz mindannyiunkat. Társaimtól hallottam, hogy a többi workshop is ugyanilyen mesés hangulatban telt és lelkesen nézek elébe a lehetőségnek, mikor lesznek más események keretén belül ezek megtartva.