You are currently viewing Hello Toasties, az új brand

Hello Toasties, az új brand

Aki kérdez: Tarnai Ágnes

A magyar és horvát Toastmasters közösségben – hivatalos nevén a District 110 A divíziójában – sokan ismerik már a Hello Toasties hírportált, és a megújult toastmasters.hu honlapot. A Hello Toasties cikkei, videói az egész közösséghez szólnak, tele vannak ötletekkel, érdekességekkel, inspiráló gondolatokkal. A kezdeményezés elindítóit kérdeztem az ötlet megszületéséről, a közös munkáról, a tervekről és arról, mi motiválja őket. Beszélgetőtársaim Haárová Denisa, Tamás Éva, Valahovits Szilvia és Kuzsel Balázs.

Tarnai Ágnes

Honnan származik a Hello Toasties ötlete?

A District 110 előző vezetője, Bincze Bea kért meg az egyik klubtalálkozónk végén, hogy a következő Toastmasters hírlevél szerkesztését vállaljam el – kezdi a történetet Denisa. Az akkor még papír alapú és pdf formátumban is kiadott újságot nehezen olvastam végig, és azt gondoltam, ha nekem nincs türelmem az olvasáshoz, akkor jó eséllyel másnak sincs. Úgy gondoltam, a legcélravezetőbb az lenne, ha teljesen új köntösbe öltöztetnénk a hírlevelet.

Az volt a célunk, hogy olyan hírportált hozzunk létre, ami könnyen emészthető, olvasmányos, színes-szagos, rendszeres, és amivel új embereket is becsalogathatunk a Toastmasters közösségbe – veszi át a szót Balázs. Az első ötletelések egy éve kezdődtek, akkor még viszonylag szűk körben. Ahogy tisztult a kép és a feladatok is jól körvonalazódtak, bővült a csapat. Továbbra is az a célunk, hogy minél többen részt vegyenek ebben a munkában, minél jobban megismerjük egymást, és hogy cikkekben, videókban sokan osszák meg saját és/vagy klubtársaik tapasztalatait.

Valahovits Szilvia

Azt szeretnénk, ha a klubok a magukénak éreznék a hírportált és annak minden anyagát – folytatja Szilvi. A PR-ért felelős alelnököket arra biztatjuk, hogy a más klubokból érkező cikkeket is osszák meg. Soha nem tudhatjuk, melyik írás ad régebbi tagjainknak új gondolatokat a továbblépéshez, vagy érinti meg az új jelentkezőket.  A klubok PR tevékenysége inkább az egyedi vonásokat emeli ki, a Hello Toasties viszont a nagy közösséget építi Horvátországban is, nálunk is.

Ki és hogyan határozza meg a hírportálra kerülő írások, felvételek tartalmát?

Az első cikkek és videóinterjúk 2019. április 8-án jelentek meg, aktualitásukat pedig javarészt a veszprémi területi verseny adta – mondja Évi.  A cikkek témáit a csapatmegbeszélésen határozzuk meg. Javaslatokat, írásokat azonban szívesen fogadunk bárkitől, bármelyik klubból.

Az első hónapokban számos írás jelent meg személyes élményekről, arról, hogy ki miért csatlakozott a Toastmasters közösségéhez – folytatja Denisa, a hírportál első szerkesztője. Mostantól a szakmai cikkeket, a tapasztalatok megosztását részesítjük előnyben. Ismereteket szeretnénk átadni, és arról olvasni-hallani, ki miben fejlődött, milyen kihívásokkal találkozott, és azokat hogyan oldotta meg – teszi még hozzá.

A Hello Toasties ötlete magával hozta a toastmasters.hu honlap megújítását is. Mindkettő kiváló eszköz a Toastmasters népszerűsítésére, érdeklődők bevonzására.

Sok cikket, videót várunk a vezetésről, a vezetői tapasztalatok megosztásáról is – teszi hozzá Balázs. A Toastmasters programja a kommunikációs készségek fejlesztése mellett nagy hangsúlyt helyez a vezetési képességek gyakorlására, kibontakoztatására is.

Tamás Éva

A célunk az, hogy könnyed, élvezetes stílusban mutassuk be a Toastmasters közösségét, hogy inspiráljunk olyanokat is, akik még nem vagy csak alig ismernek minket. Az események és élmények megosztása, az egymástól tanulás az egyik legjobb módja annak, hogy új emberek számára is érdekessé és vonzóvá tegyük ezt a nagyszerű közösséget – fejti ki Évi.

Az intuíciómra hallgatok elsősorban – veszi át a szót Szilvi, a hírportál jelenlegi szerkesztője. Amikor például személyes fejlődésem során találkozom kihívásokkal, ötletekkel, amelyek a tanulást, az előrelépést segítik, ezeket szeretném átadni másoknak saját cikkben, vagy úgy, hogy motiválok tagokat, hogy írjanak az adott témáról. Amikor országos eseményt szervezünk, szeretek beszélgetni a különböző klubok tagjaival, és megtudni, hogy ők miben különlegesek, mivel teszik még színesebbé a közösségünket.

A Hello Toasties feladatait szabadidőtökben, anyagi ellenszolgáltatás nélkül végzitek. Mi motivál benneteket?

Haárová Denisa

Az ismeretlen vonz. A közös alkotás pedig kíváncsisággal, izgalommal és jóízű várakozással tölt el. Itt olyan szerepeket is kipróbálhatok, amire az életem más területén jelenleg nincs lehetőségem. Idegenvezetőként dolgozom, a csoportjaimat szinte mindig egyedül vezetem. Itt viszont megtapasztalhatom a csapatmunkát, a közösség támogatását – mondja Denisa.

Nagyon jó, elkötelezett és motivált a csapat. Közösen újat hoztunk létre, ez a Hello Toasties, és megreformáltuk a honlapot. Mindez nagyon jó érzéssel tölt el – mondja Évi. Az is nagyon tetszik, hogy mindenkit belső motiváció hajt, és nem külső dolgok miatt vesz részt ebben a munkában. Amit itt tanulok, azt nagyon jól tudom hasznosítani a munkámban is.

Nagyon színes a csapat, a közös projekt összehozott minket, hatékonyak voltak az ötleteléseink, megbeszéléseink, és a végén valami nagyon jó jött ki az együtt gondolkodásból. Sikerült a megfelelő embereket megtalálni a feladatokra, és ettől működik igazán jól ez a kezdeményezés – teszi hozzá Balázs.

Azt is nagyra értékelem, hogy menet közben tanulhatunk, és a hibázás is megengedett. Ha bármi hiba történik, ott a csapat és segít korrigálni. Ettől nő az ember vállalkozó kedve és az önbizalma is – teszi még hozzá Évi.

Számomra az a legjobb érzés, amikor mentorként segíthetem a cikkírás folyamatát, és látom a személy fejlődését, lelkesedését – mondja Szilvi. Tulajdonképpen láthatatlanul tanítom azokat, akik nyitottak a tanulásra. A mai napig emlékszem arra a pillanatra, amikor a nyomtatott sajtóban először megláttam a cikkemet, és mellette a nevemet. Szeretném, ha ezt a fantasztikus érzést mindenki átélné legalább egyszer. Persze azt is tudom, hogy ha egyszer átélte, után nincs megállás, mindig ezt akarja – teszi még hozzá nevetve.

Befejezésül milyen gondolatokat osztanátok meg a Toastmasters közösségével?

Kuzsel Balázs

A célunk az, hogy a csapatot tovább bővítsük, hogy minden klub részt vegyen ebben a kezdeményezésben szerzőként is, és a mások által írt cikkek megosztásával is. Bízunk benne, hogy rövid időn belül még tovább nő a Toastmasters ismertsége itthon és határainkon túl, és hogy pár éven belül a Hello Toasties az ország vezető kommunikációs hírportáljává válik. Hamarosan aktiváljuk a LinkedIn profilunkat is, igyekszünk tehát a szociális médiában is értékes tartalommal megjelenni. Tudatos brandépítésbe kezdtünk, és ehhez minden segítséget, ötletet, aktív közreműködést szívesen veszünk a Toastmasters közösség tagjaitól. Számos ötlet van még a tarsolyunkban. Többek között erről is hallhattok majd a január 18-i TLI, azaz Toastmasters Leadership Insitute rendezvényén — zárja a beszélgetést Balázs.

Pillanatképek a Hello Toasties kezdetéről. Ahogy azt Ralph C. Smedley, a Toastmasters alapító atyja, már korábban megfogalmazta: ‘Legjobban az örömteli pillanatokban tanulunk.’